Mart 1, 2021
Stres ve endişeye yardımcı olmak için nefes egzersizleri

Stres ve endişeye yardımcı olmak için nefes egzersizleri

Günde 25.000 kez hiç düşünmeden nefes alıp veririz. Ancak uzmanlar, nefes kalıplarımızın duygusal, zihinsel ve fiziksel durumumuzu yansıttığını ve duygularımıza, düşüncelerimize ve dahil olduğumuz aktiviteye bağlı olarak değiştiğini söylüyor.

Kriz zamanlarında derin nefes almak birdir. vücuttaki stresi azaltmanın en iyi yolları. Physical Intelligence’ın yazarı Claire Dale, “Baskı altındaki stabilite ve tutarlılık, iyi nefes alma ile desteklenen sağlam sinir ve endokrin sistemlere bağlıdır” diyor .

Klaviküler nefes olarak da bilinen nefesimiz sığ olduğunda, köprücük kemiklerinin (klavikulaların) yukarı aşağı hareket ettiğini ve akciğerlerin yalnızca üst üçte birinin dolduğunu söylüyor.

“Bu tür nefes alma sırasında düşüncelerimiz, hislerimiz ve eylemlerimiz daha düzensiz hale gelir; baskı altında bu kadar net düşünemeyiz veya duygularımızı bu kadar kolay dengeleyemeyiz. Çok daha az kararlıyız.”

“Her nefes aldığımızda mide, bağırsaklar, karaciğer, dalak ve böbrekler diyaframın hareketi ve akciğerlerin genişlemesi ile yer değiştirir ve bu da bizi organlarımızın çevresinde biriken toksinlere daha az eğilimli bırakır. hastalığa ve zayıf sindirime neden olabilir, “diyor Dale.

“Ayrıca, midenin arkasında (duygusal bir merkez) omurga yakınında bulunan sinirlerin spagetti birleşimi olan solar pleksus diyaframın hareketiyle uyarılır ve duygularımızı daha güçlü hissetmemizi sağlar.

” Nefes alma tekniğimiz zayıfsa, diyafram solar pleksus etrafında çok sıkı kilitlenir ve bu da bizi duygularımızı durdurmamıza, ertelememize ve hatta önemli kararları vermeyi geciktirmemize yol açar. “

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir