Mart 9, 2021
Stresi ve kaygıyı hafifletmenin 6 tamamen ücretsiz yolu

Stresi ve kaygıyı hafifletmenin 6 tamamen ücretsiz yolu

Günlük yaşamımıza ekleyebileceğimiz küçük alışkanlıklar ve stratejiler, stres ve kaygıyı yönetmede önemli bir rol oynayabilir – ve iyi haber, bunların çoğu bir şeye mal olmaz.

Para çok sıkı olduğunda, endişelenecek başka bir şey gibi gelebilir. Ancak bütçenizi daraltmak zorunda olmak, zihinsel sağlığınızı korumak için yine de adımlar atamayacağınız anlamına gelmez.

Unutmayın, eğer zihinsel sağlığınızla mücadele ediyorsanız ve endişeleriniz varsa, pratisyen hekiminize başvurun – onlar bunun için var. Bu arada, tamamen ücretsiz olan stres ve kaygıyı hafifletmenin altı yolunu burada bulabilirsiniz…

1. Sakinleşme yolunuzu görselleştirin

Instagram’da pek çok ücretsiz ipucu paylaşan klinik psikolog Dr. Kirren Schnack, “Görselleştirme, zihnimizde rahatlamamıza yardımcı olan belirli görüntüleri, sahneleri, resimleri hayal ettiğimiz yerdir” diyor. “Aynı zamanda zihnimizi endişeden uzaklaştırmaya da yardımcı oluyor, bu yüzden ona çok fazla ilgi göstermiyoruz.”

Duyularınızı kullanarak yapılan bir egzersiz süper yatıştırıcı olabilir. “Rahatlatıcı bulduğunuz bir sahne / yer / anı seçin. Bunu resmettikten sonra, sanki tekrar oradaymışsınız gibi, her bir duyunuzu kullanarak olabildiğince fazla ayrıntıya girmek için” diyor. “Her yere bakarak başlayın ve gördüğünüz her şeyi ayrıntılı olarak not edin. Ne duyabiliyorsunuz? Hangi kokuları fark ediyorsunuz? Dokunacak bir şey bulun – neye benziyor? Tadabileceğiniz bir şey var mı?”

Önceki zorlu bir durumla başa çıktığınız bir zamanı görselleştirmek de yardımcı olabilir. Bunaldığımızda ne kadar dayanıklı ve donanımlı olabileceğimizi unutmak kolaydır.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir